Co sądzisz o częściach regenerowanych? Ankieta.

Atuty regenerowanych części samochodowych są powszechnie znane. Są one sporo tańsze od fabrycznie nowych zamienników znanych marek, a przy tym przyjazne środowisku (recykling). Jakie opinie o stosowaniu takich części mają mechanicy? Właśnie o to pytamy w nowej ankiecie.

Wymiana niektórych podzespołów pojazdu może generować duże koszty. W przypadku starszych i mniej wartościowych pojazdów, logicznym działaniem jest poszukiwanie części zamiennych w niższej cenie. Alternatywą dla tanich produktów, najczęściej pochodzących z Dalekiego Wschodu, są części regenerowane. Są to zwykle podzespoły pierwszomontażowe, poddane fabrycznej regeneracji. Czy ich wybór jest dobrym rozwiązaniem? Zachęcamy do wypełnienia ankiety:

Części regenerowane

Głosowanie zakończone!

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 15 czerwca 2017, 08:38

warunek powodzenia to uczciwość pośredników i warsztatu , miałem sytuację, w której za regenerowaną półoś przyszło zapłacić 1250 zł a nowa kosztowała 1350, oczywiście uszkodzoną należało oddać sztuka za sztukę, zadałem sobie trudu ile na wyjściu od producenta – regenerującego wymienioną część należało zapłacić – o dziwo było to 850 zł mniej

2 0 odpowiedz

autor / 15 czerwca 2017, 08:59

Bardzo często mam w ręku regenerowane sprężarki klimatyzacji. Tak naprawdę uczciwa wymiana samego tylko sprzęgła sprężarki, uszczelniacza wałka oraz często wymiana zaworu sterującego pojemnością sprężarki to już połowa ceny nowej sprężarki. Regeneracja w wielu firmach polega na rozłożeniu 2,3 sprężarek i złożeniu jednej które teoretycznie na daną chwilkę jest sprawna. Do tego srebrna farba na korpus i czarna na stare przetoczone koło pasowe. Potem korowód paragrafów i wymogów od płukania układu po wymianę połowy klimatyzacji aby tylko mieć podkładkę. Tak naprawdę nic nie zastąpi nowej sprężarki, nowego skraplacza i nawet parownika którego płukanie tak naprawdę można sobie robić do upadłego a i tak nie mamy pewności że coś nie utknęło w jednej z dziesiątek lameli.

7 -1 odpowiedz

autor / 15 czerwca 2017, 09:09

I ciągle pytanie podstawowe: co to jest Regeneracja Fabryczna? Kto to robi, który producent. Wszyscy widzimy drobne warsztaciki ogłaszające się w internecie, które same opracowały procedurę regeneracji. Żaden producent nie udostępnia technologi produkcji, więc regeneracja metodą rzemieślniczą to wierutna bzdura

5 -3 odpowiedz

autor / 16 czerwca 2017, 10:23

regeneracja fabryczna to regeneracja dokonywana przez producentów – robi to min. Bosch, TRW, Hella-Pagid, nawet producenci samochodowi – poprzez swoje serwisy autoryzowane – przynajmniej te niemieckie nie mają najmniejszych oporów przed zakładaniem części fabrycznie regenerowanych, mercedes np proponuje min – wtryskiwacze, pompy CR, przekładnie kierownicze, rozruszniki, alternatory… u nich jest to co prawda w opakowaniach mercedesa, a w środku właśnie min Bosch i TRW…
PS ktoś wcześniej wspominał o kołach dwumasowych regenerowanych – osobiście nie spotkałem się z tym, aby SACHS czy LUK mieli w swojej ofercie regenerowane koła…

1 0 odpowiedz

autor / 17 czerwca 2017, 09:41

Luk w PL ma głównie regenerowane!
O ile nie wszystkie, nawet nie chcą się przyznać, a wkładają do pudełka i kroją za nowe?!

1 -1 odpowiedz

autor / 19 czerwca 2017, 09:33

SPOTKAŁEM SIĘ NIE JEDNOKROTNIE W RZEMIEŚLNICZEJ REGENERACJI ALTERNATORA JAK NOWE SZCZOTKI BYŁY WLUTOWANE W STARY REGULATOR KTÓRY PADŁ PO TYGODNIU I KOŁO ALTERNATORA ZAMONTOWANA TZW. CHINA MAX WYTRZYMA 1-MC . PEWNIE ŻEBY KONKUROWAĆ CENOWO , ALE NIE KOSZTEM JAKOŚCI …. ANKIETA POWINNA DOTYCZYĆ REGENERACJI RZEMIEŚLNICZEJ !

0 0 odpowiedz

autor / 15 czerwca 2017, 09:05

Co to jest fabryczna regeneracja? Który poważny producent robi takie usługi? Jedna wielka bzdura…. Sachs regeneruje sprzęgła – nikt ich nie chce kupować. Każdy wybiera nowe, pomimo różnice w cenie około 30% Jeden z największych producentów części pierwszomontażowych na świecie. Regeneracja większość części polega na umyciu ich w podrzędnym warsztacie i sprzedaniu klientowi jako „prawie” dobre. Już śmiechem jest regeneracja kół dwumasowych. Ludzie nie istnieje coś takiego jak regeneracja fabryczna. Ekologia – ekoterroryzm, kolejna bzdura. Ile trzeba zużyć energii na regenerację skomplikowanej części? Ile energii potrzeba na całą logistykę tej części, transport w te i z powrotem, magazynowanie. Dzisiaj bardziej ekologiczne jest jednorazowe używanie np. butelki od piwa, niż skupowanie ich.

2 -2 odpowiedz

autor / 15 czerwca 2017, 09:22

Trudno nie zgodzić się z przedmówcami w kwestii regeneracji metodą rzemieślniczą. Są jednak producenci którzy regenerują swoje produkty. Nakładają na nich taki obowiązek przepisy niby dbające o środowisko. Np. inny znany producent wymienionych wyżej sprzęgieł LUK. Regeneracja polega na wymianie wszystkiego oprócz obudowy. Ale i tu poważna różnica, bo obudowa jest prześwietlona czy nadaje się do regeneracji. Który rzemieślnik ma aparaturę do takich badań? Konia z rzędem jak ktoś rozpozna regenerowany docisk z luka, sprzedają to jako pełnowartościowe sprzęgło za normalną stawkę. I tu nie ma żadnych obaw, ba jest lepiej niż z nowym. Każde regenerowane sprzęgło jest sprawdzone, a w przypadku nowych kontrola jakości jest zapewne wybiórcza i jak to w fabrykach opiera się na statystyce.
Ciekawe czy gdyby nie było eco-przepisów, chciałoby się im regenerować? Pewnie dokładają do tego interesu.

4 -2 odpowiedz

autor / 16 czerwca 2017, 11:48

Właśnie wypełniłem ankietę. Dobrze, że ktoś o to pyta, ponieważ mała jest świadomość ludzi, na temat tego jak dobrze potrafią Polacy wykonywać robotę. Jak zobaczyłem ASO Bosch Service Pawlika, to nie wierzyłem, że to w Polsce. Zresztą sami zobaczcie [link]

1 -1 odpowiedz

autor / 16 czerwca 2017, 20:19

W centrum Polski od ponad 20lat rozwija się firma która zajmuje się tylko regeneracją części samochodowych
[LINK]

5 -2 odpowiedz

autor / 18 czerwca 2017, 15:34

Lauber ze Słupska zajmuje się przemysłową regeneracją części zamiennych. Zaciski ,alternatory, sprężarki klimatyzacji ,wtryskiwacze.To jedyny zakład w Europie wschodniej zajmujący się przemysłową regeneracją części zamiennych.

1 -10 odpowiedz

autor / 20 czerwca 2017, 09:48

Nie jedyny w Europie ani nie jedyny w PL…

1 -1 odpowiedz

autor / 12 lipca 2017, 12:36

Osobiście wole tani zamiennik, ale nie najtańszy. Delphi ze średniej półki cenowej w jakości OE sobie zamawiam jak mi coś padnie i nie były sytuacji żeby mi coś za chwile padło czy coś w tym stylu. Część nowa to jednak nowa i wytrzyma dłużej niż używka.

0 0 odpowiedz