Sprzęgła jednokierunkowe alternatora – nowość w ofercie HELLA

Oferta części zamiennych HELLA obejmuje teraz również sprzęgła jednokierunkowe do alternatorów. Powodem rozszerzenia oferty był fakt, że sprzęgła jednokierunkowe są klasycznymi częściami zużywającymi się.

W okresie eksploatacji alternatora wynoszącym z reguły od 100.000 do 150.000 km sprzęgło jednokierunkowe wymaga wymiany już po przejechaniu 60.000 do 80.000 km, zatem jego żywotność jest dwa razy krótsza niż alternatora.

Alternatory są wyposażone z reguły w zamocowane na stałe koło pasowe pośredniczące w napędzie innych urządzeń. Powoduje to stosunkowo duże obciążenie napędu pasowego z powodu niejednostajności ruchu obrotowego. Wynikiem jest wyższe zużycie i skrócona żywotność. Sprzęgło jednokierunkowe, nazywane również wolnobiegiem, zapewnia oddzielenie alternatora od nierównomiernego obrotu wału korbowego. Dlatego do napędu alternatora stosuje się wyłącznie przyspieszenie równomiernego obrotu wału korbowego, co redukuje tarcie i zużycie oraz wydłuża żywotność.

Oferta sprzęgieł HELLA obejmuje ok. 130 artykułów, które zapewniają pokrycie rynku w momencie wprowadzenia na rynek na poziomie 80%. Pasują do niemal wszystkich popularnych marek samochodów osobowych. W planach jest rozszerzenie oferty do 90% pokrycia do lat 2018/2019.

Zobacz katalog sprzęgieł jednokierunkowych alternatora HELLA

Dowiedz się więcej

Nowe oznakowanie produktów Behr Hella Service ułatwi wybór części
Nowe oznakowanie produktów Behr Hella Service ułatwi wybór części

Firma Behr Hella Service zmienia sposób oznaczeń swoich produktów, wprowadzając od roku 2017 etykietę Premium Line jako nową klasę produktu. Asortyment ponad 7 500 części Behr Hella Service będzie się w przyszłości wiązać z dwoma różnymi liniami handlowymi. W grupie Premium Line zgrupowanych jest 4 500 produktów wytwarzanych przez firmy Behr, AKG, Visteon i innych producentów dysponujących […]

ESP – historia, rozwój, popularne usterki
ESP – historia, rozwój, popularne usterki

Powstał nieco ponad 20 lat temu, a jest obecny w każdym nowym aucie, ratując życie tysiącom osób. Układ ESP (nazywany również ESC) jest jednym z najprzydatniejszych wynalazków w historii motoryzacji. Jak działa? Jak się rozwijał? Jakie są najpopularniejsze usterki? Pierwsze systemy mające zminimalizować ryzyko poślizgu w zakręcie powstawały już w latach osiemdziesiątych. Pionierami były firmy […]

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował ten artykuł. Bądź pierwszy!