Powstrzymać reakcję łańcuchową

12 października 2016, 12:41

Nieprecyzyjnie działające wtryskiwacze common rail powodują dymienie, wibracje, a nawet niszczenie dwumasowego koła zamachowego. Jest jednak sposób, by tę serię usterek powstrzymać.

Kolejne generacje układów wtryskowych common rail znacząco obniżały toksyczność spalin i podnosiły kulturę pracy silników Diesla dzięki coraz bardziej precyzyjnemu dawkowaniu paliwa. Dokładność liczona w dziesiątych miligrama jest jednak możliwa do utrzymania tak długo, jak tylko układ wtryskowy będzie  czysty i wolny od osadów. Tymczasem ani obecność biokomponentów w oleju napędowym, ani wydłużone interwały serwisowe nie sprzyjają utrzymaniu wtryskiwaczy w nienagannej czystości. Gdy na zaworach sterujących oraz rozpylaczach wtryskiwaczy osadzają się zanieczyszczenia, dochodzi do zmiany dawkowania paliwa. Elektroniczna funkcja tzw. korekcji wtryskiwaczy jest w stanie wyrównywać dawki tylko do pewnego stopnia i zwykle po przebiegu 150-200 tys. km pojawiają się takie problemy, jak utrudniony rozruch, niestabilny bieg jałowy, nadmierne dymienie czy wibracje. Gdy korekcja wtryskiwaczy przekroczy wartość graniczną, nierównomierność pracy jest na tyle duża, że mogą się już pojawić kłopoty z trwałością dwumasowego koła zamachowego.

Aby uniknąć problemów z systemem common rail, warto corocznie wymieniać filtr paliwa oraz w autach o wyższym przebiegu regularnie stosować preparat czyszczący układ paliwowy. Usterki wtryskiwaczy są szczególnym utrapieniem wielu kierowców japońskich samochodów Toyota, Mazda, Subaru) wyposażonych w silnik diesla o pojemności 2 litrów. Liqui Moly producent olejów i chemii warsztatowej opracował w tym celu dodatek do silników z układem common rail art. nr 2185. Nie tylko czyści on wtryskiwacze, ale również zabezpiecza przed zużyciem sekcje tłoczące pompy wysokiego ciśnienia systemu common rail. Produkt ten można stosować do samochodów z dowolnym rodzajem układu wtryskowego common rail (Bosch, Denso, Delphi, Siemens-Continental, zarówno typu elektromagnetycznego, jak i piezoleletrycznego). Preparat został wszechstronnie przebadany, a marka producenta Liqui Moly jest gwarancją bezpieczeństwa jego stosowania. Opakowanie Liqui Moly 2185 wystarcza na 70 litrów paliwa i zabezpiecza silnik na dystansie 2000 km.

Silniki wysokoprężne z systemem common rail są szczególnie wrażliwe na jakość oleju silnikowego. Z uwagi na bardzo wysoki moment obrotowy i wynikające z tego obciążenia, powinien być stosowany środek smarny możliwie najwyższej jakości. Wysoką ochronę i czystość silnika wielu japońskich konstrukcji olej Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30, który może być stosowany zarówno w jednostkach wyposażonych w filtr cząstek stałych, jak i w dieslach bez tego rozwiązania. Olej wysokiej jakości oraz regularnie stosowany dodatek do common rail 2185 pozwalają na znaczące wydłużenie trwałości całego silnika. 

artykuł sponsorowany Liqui Moly

Dowiedz się więcej

Dodatek olejowy zamiast remontu!
Dodatek olejowy zamiast remontu!

Usunięcie wycieków i nieprzyjemnego dymu olejowego w wielu przypadkach jest możliwe bez naprawy silnika. W znacznej części jednostek napędowych o podwyższonym przebiegu pojawia się problem ubywania oleju silnikowego. Powodami tego są wycieki oleju na zewnątrz silnika oraz jego nadmierne spalanie. Częściowo za spalanie oleju odpowiadają przecieki. W takim wypadku olej przedostaje się przez zużyte uszczelniacze […]

Największy problem Diesla rozwiązany – sposób na zapychający się DPF
Największy problem Diesla rozwiązany – sposób na zapychający się DPF

Zapychający się filtr DPF to powszechna przypadłość wielu diesli. Jest jednak sposób, by uniknąć tego problemu. Opracowała go firma Liqui Moly. Zapychający się DPF – co robić? Od 2011 roku zaczęła obowiązywać norma emisji Euro 5, która wymogła znaczące obniżenie emisji cząstek sadzy w przypadku silników Diesla. Aby ją spełnić, zaczęto powszechnie montować filtry cząstek […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Wiesław, 14 października 2016, 15:35 0 0

Toyota, Mazda i Subaru?? Chyba Ford, VW, Audi, Skoda.

Odpowiedz