Toyota Corolla i Matrix: hałasujące klocki hamulcowe

14 lutego 2011, 0:00

Niektórzy posiadacze Toyoty Corolla lub Matrix mogą narzekać na niepokojące odgłosy wydobywające się z przednich hamulców podczas jazdy po wybojach. Dźwięk ten, który można określić “turkotaniem” może być wywołany przez nieprawidłowe, zbyt luźne prowadzenie klocka hamulcowego.

Ważne jest by upewnić się, czy hałas pojawia się w momencie jazdy po nierównej nawierzchni i wybojach. Często taki turkot hamulców spowodowany jest nieprawidłowym prowadzeniem klocka hamulcowego lub zacisku. W większości przypadków wymiana prowadzenia klocka i ewentualna wymiana jarzma z prowadnicami powinny wyeliminować nieprzyjemne dźwięki podczas jazdy.

Sposób naprawy:
● Sprawdź, czy rzeczywiście hałas występuje w momencie jazdy po wybojach i czy jest to dźwięk “turkotu” klocka w zacisku.
● Najbardziej prawdopodobną przyczyną hałasu są wyrobione blaszki prowadzące klocki. Zdemontuj więc zacisk, klocki i wymień blaszki.

● Przyczyną takich dźwięków może też być wyrobione prowadzenie zacisku. W takim wypadku wymień również jarzmo zacisku wraz z prowadnicami.

Podczas ponownego montażu należy pamiętać o stosowaniu smaru do hamulców.

Aby w przyszłości uniknąć problemów z turkoczącymi hamulcami przy wymianie klocków hamulcowych warto wymieniać elementy montażowe klocków i stosować smar do hamulców zapewniający prawidłową pracę hamulców i zabezpieczający przed zapiekaniem elementów hamulca tarczowego.

Źródło: autocarepronews

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Holowanie pojazdu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym
Holowanie pojazdu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym

Brian Newell z TRW wyjaśnia, czy holowanie samochodu z EPHS może doprowadzić do uszkodzenia pompy. Pewien właściciel firmy oferującej pomoc drogową został wezwany do samochodu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym (EPHS). Ze względu na okoliczności musiał odholować pojazd bez podnoszenia kół, przy użyciu holu sztywnego na odległość około czterech kilometrów. Warsztat poinformował go, że […]

Identyfikacja klocków hamulcowych
Identyfikacja klocków hamulcowych

Logo twórcy systemu hamulcowego nagminnie bywa traktowane jako symbol producenta klocka, choć w rzeczywistości jest nim z reguły zupełnie inna firma. System hamulcowy każdego samochodu składa się z kilku podstawowych komponentów takich jak układ hydrauliczny (lub elektryczny), zaciski, klocki (szczęki), tarcze (bębny) hamulcowe itp. Choć całość projektowana jest przez jedną firmę nie zdarza się, by […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!