Problemy z doborem paska – VOLVO 1.9 D

7 marca 2007, 0:00

Dobór pasków rozrządu do silników 1.9 D (Renault) montowanych w Volvo S40/V40 w dalszym ciągu sprawia problemy. Weryfikacja ilości zębów oraz wymiarów paska nie jest wystarczająca!

Na rynku występują 4 różne typy silników 1.9 diesel. Najczęściej pomyłki dotyczą doboru paska w samochodach produkowanych do 12/2000r. W większości przypadków stosowane tam paski posiadają tą samą ilość zębów, dlatego też ewentualna pomyłka nie jest widoczna podczas montażu. W związku z tym znajomość właściwego kodu silnika jest niezbędna dla prawidłowego doboru paska:

D4192T: 66KW (90 KM), produkowany od 1996 r. do 09/1999r. Silnik ten można rozpoznać po nazwie ”VOLVO” napisanej srebrnymi literami, umieszczonej na pokrywie wygłuszającej silnika (foto. 1). W tym przypadku należy zastosować pasek 5212XS (do numeru silnika 3534) lub 5485XS (od numeru silnika 3535). Oba paski mają po 153 zęby. Ze względu na różny profil zęba nie można ich stosować zamiennie.

D4192T2: 70 KW (95 KM), produkowany od 10/99 do 12/00. W tym silniku napis „VOLVO” wykonany jest czarnymi literami (foto. 2). Pomimo to, że paski 5485XS i 5486XS odznaczają się takimi samymi wymiarami i profilem zęba, różnią się konstrukcją wewnętrzną i nie mogą być stosowane wymiennie. W tym silniku powinien być stosowany pasek 5486XS.

  
Foto.1                                   Foto. 2

D4192T3 (85KW/116KM) i D4192T4 (75KW/102KM), produkowane od 12/99 do 06/04. Silniki te napędzane są paskiem 5552XS o 132 zębach. Przez środek pokrywy silnika przebiega czarna błyszcząca linia a napis „VOLVO” wykonany jest czarnymi literami.

Kod silnika i numer można znaleźć na:

małej płytce (wymaga oczyszczenia) znajdującej się na bloku silnika, ponad głowicą cylindra, ok.10 cm od skrzyni biegów
(foto. 3 i 4)

   
Foto. 3                                     Foto. 4

lub

naklejce umieszczonej na obudowie paska rozrządu (foto. 5)

 Foto. 5

Kod silnika można również odczytać z numeru nadwozia. Szósta i siódma cyfra numeru VIN wskazuje na kod silnika:

70 = D4192T3
71 = D4192T

73 = D4192T2
78 = D4192T4

Przykładowy numer nadwozia *YV1VW73……..* oznacza , że samochód posiada silnik typu D4192T2.

Ostatecznie tabela doboru paska przedstawia się następująco:

Kod silnika

Pasek PowerGrip®

D4192T (do numeru silnika 3534) (od numeru silnika 3535)

5212XS 5485XS

D4192T2

5486XS

D4192T3 i T4

5552XS

Pamiętaj!
Procedurę wymiany paska rozrządu w Volvo z silnikiem 1.9 diesel należy rozpocząć od identyfikacji kodu silnika oraz właściwego doboru paska. Pozwoli to wyeliminować ewentualne pomyłki oraz wiążące się z tym konsekwencje.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 20 marca 2012, 18:13 0 0

Oby wszyscy uzytkownicy tych silnikow tu trafili ja przez nie wlasciwie dobrany pasek regeneruje glowice :/ pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 28 października 2012, 0:41 0 0

заебись!

Odpowiedz

Anonim, 9 października 2013, 20:46 0 0

Proszę jasno określić ten numer silnika! Czy chodzi o końcówkę numeru? 3534?3535? Ten numer składa się z wielu znaków! O którą cześć numeru chodzi?

Odpowiedz